Sunday, September 18, 2011

review jadual baru sem 5

jadual baru untuk sem 5 dah keluar.sem ni,aku ada 8 subjek.totally new fresh subjects.hope they are gonna be good with me.I’allah.

cuma,di FB ramai yang komen pasal jadual ni.minggu pertama hanya keluar jadual untuk kuliah dan minggu kedua,to be exact,today,the full schedule for lectures and tutorials is out and available.

here is it.

jadual

komen mereka?

#1 JADUAL PACK sangat.

yes.jadual kali ni sangat pack.most of my FIFA friends thought so.mungkin sebab jumlah pelajar yang ramai,jumlah pensyarah yang terhad etc..etc..luckily,my class is the smallest class in FSU.supposedly,jadual kami taklah se”pack” jadual FIFA yang ada hundreds of students.tapi as u can see above,there is no such differences.hmm.terpikir,bila masa pulak aku nak pergi training herbalife kat bangi ni?rabu??

#2 JADUAL tidak mengambil berat mengenai solat.

ok.if you look at the table above,you’ll see,in tuesday, I have class from 12-2 (takaful) and 2-4 (banking).no break between them.so,I wonder,when can I go for my zuhur prayer? hmm.

#3 JADUAL yang mengarut (this is mine.he3).

mengarut.this is from me.why?again,look at the table. on thursday,I only have 1 class from 10-12 pm (family law).hari-hari yang lain sangat pack.kenapa lah tidak di”utilize”kan hari khamis ni.kalau hari khamis diisi dengan kelas,so I don’t think the schedule will be like this.hmm again.

apa yang kita kena buat sebenarnya?ada yang mencadangkan,kita demo depan canselori “institusi ini”.my suggestions??

#1 untuk masalah yang pertama,jadual “pack” sangat.untuk masalah ni,takde jalan lain selain mengharap kelas batal.barulah kita ada more free-time kan.tapi bila dipikirkan balik,it doesn’t matter.sekarang ni kita baru nak mula kan.yelah,cuti 4 bulan tiba-tiba disergah dengan jadual sebegini.believe me.in weeks to come,we’ll be fine.kita akan sebati dengan jadual ni.don’t worry.

#2 ok.masalah waktu solat.daripada kita dok pening-pening nak argue dengan admin,nak mintak tukar itu la,ini la..,baik kita buat macam ni.something which is called “negotiation with lecturers”.bawak jadual ni jumpa lecturers yang berkenaan yang kelasnya jatuh pada hari kita takde masa nak solat.cakap baik-baik.”sir we are having this problem.we have class from 12-4 without any break for solat.would you mind to give us 15 mins to perform it?or we can start our class at 2:15?kebanyakan pensyarah kita adalah MUSLIM.they’ll understand.cuma satu benda lah.kalau pensyarah dah kasi kebenaran,jangan lah naik minyak.15 mins untuk solat,guna lah untuk solat.jangan lah lambat pulak masuk kelas tu.

#3 jadual mengarut.solution?the theory “nego with them” still applicable.bincang elok-elok.mesti pensyarah kasi.hehe.ni bercakap berdasarkan pengalaman.(tekad nak tukar ekuiti ke hari selain jumaat petang.smsu boyz and girls,prepare.haha)

setakat ni je lah ulasan aku berkenaan jadual kelas sem 5.stop complaining.daripada kita bising-bising “alamak jadual pack,alamak itu…alamak inii”, baik kita tanya diri,”macam mana nak adjust masa ni.”agak pelik gak dengan aku ni.dok pikir betapa pack nye sem ni sambil bukak facebook.ish3.

the end~

Thursday, August 11, 2011

from slave to slave~


assalamualaikum~

dah lama dah tak update blog ni.sian dia.huhu.kalau tengok dekat entry terakhir,12 May 2011.sekarang ni dah genap 3 bulan berlalu.dari mula cuti sem sampai lah nak mula dah sem yang baru.(teruk betul ni!!).
anyway,aku mintak maaf lah ye.especially to my 16 followers.bukan tanak update cuma dah tak mampu nak update.overflowing of ideas.sampai banjir otak,short circuit merata-rata.huhu.
entah kenapa,bila aku dok pusing-pusing carik idea,aku terpikir,why not, sempena bulan RAMADHAN,bulan diturunkan Alquran,kita sama-sama baca beberapa potongan ayat dari alquran.bukan baca semata-mata,tapi disertai dengan terjemahannya.lebih bermakna rasanya kalau kita faham apa yang kita baca kan22???

so here we are.

FROM SLAVE TO SLAVE~
kat sini,aku akan share beberapa potong ayat dari surah alkahfi,ayat 103 hingga 105.i choose these ayah because whenever and wherever i read them,it reminds me not to brag about  myself. dan aku tak nak jadi orang yang paling rugi dalam hidup.na’uzubillah.
bismillah…

alkahfi2
*image from quranexplorer.com

jadi, terjemahan ayat di atas adalah seperti berikut:
103: Katakanlah (Muhammad), “apakah perlu Kami beritahukan kepadamu tentang orang yang paling rugi perbuatannya?
104: (yaitu) orang yang sia-sia perbuatannya dalam kehidupan dunia sedangkan mereka mengira telah berbuat sebaik-baiknya.
105: Mereka itu adalah orang yang mengingkari ayat-ayat Tuhan mereka dan (tidak percaya) terhadap pertemuan dengan-Nya. Maka sia-sia amal mereka, dan kami tidak memberikan penimbangan terhadap (amal) mereka pada hari Kiamat.
106: Demikianlah, balasan mereka itu Neraka Jahanam kerana kekafiran mereka dan kerana mereka menjadikan ayat-ayat Ku dan rasul-rasul Ku sebagai bahan olok-olok.

for english speakers,the translations are as follows;
103: Say: Shall We inform you who will be the greatest losers by teir works?
104: Those whose effort goeth astray in the life of the world and yet they reckon that they do good work.
105: Those are they who disbelieve in the revelations of their Lord and in the meeting with him. Therefore their works are vain, and on the Day of Resurrection We assign no weight to them.
106: That is their reward: hell because the disbelieved and made a jest of Our revelations and Our Messenger.

indah kan bahasa Alquran.bahasanya mudah difahami dan membawa maksud yang dalam.
so now, i am encouraging all of you to do the same thing.just pick a verse or verses of Quran that you want to share with everyone who come across your blog.as simple as that.put together the translation in Malay or English or both.no big deal.tapi be sure lah ye,ambil dari sumber yang boleh dipercayai.
there’s nothing to lose here kan.apalah salahnya kita berkongsi apa yang kita baca dan dapat dengan orang lain kan.that’s the essential of life.
faedah yang korang akan dapat……PAHALA lah.ape lagi kan.bayangkan lah ada dua tiga orang yang baca post korang dan terus terdorong untuk membaca alquran??tak suka kah korang?mesti suka kan.alhamdulillah.kita pun dapat pahala tolong orang.hehe.
it is voluntary okey..sape yang ada blog,buatlah post kat blog.sape yang ada fb,buat lah note kat fb tu.hehe.simple.hehe.dan sape yang dah buat,leave the link in the comment box.i’ll check it later.(totally voluntary)
i’allah.moga usaha kita yang amat-amatlah sedikit ini,mendapat keberkatan dan keredhaan dari Allah s.w.t.
p/s:

Thursday, May 12, 2011

kiriman pantas #4

Assalamualaikum.

hui,ponek la sangat-sangat arini ha kato orang noghori.

aku baru je balik dari HQ Herbalife di Kuala Lumpur.tadi ada talk dari Trey Hesson,salah seorang usahawan Herbalife yang berjaya.wow.he has a totally motivative and inspiring story about doing business in Herbalife.

jap2.mesti ada yang tertanya-tanya,sejak bila pulak aku join Herbalife ni ye.semuanya bermula dengan satu dilema.FYI,next week,semua budak-budak degree dari IPTA akan secara rasminya bercuti.bukan sebulan,tapi EMPAT BULAN TUU!!.bayangkan jelah berapa punya lama.jadi,aku pun cubalah carik satu alternative untuk spend my time dengan benda-benda yang berfaedah.kalau boleh,yang mendatangkan hasil jugak lah kan.just imagine,4 months without having some money with you,it is horrible.kalau dalam kes aku,mana pulak nak carik duit nak bayar motor kan.tak pasal-pasal moto aku kene tarik nanti.

dipendekkan cerita,aku terjumpa dengan Herbalife ni.dan semalam,aku attended my first Herbalife Oppurtunity Meeting.dan tengahari tadi,dengan rasminya,aku berdaftar sebagai Independent Distributer Herbalife.

ok2.for those yang masih tertanya-tanya apa itu Herbalife,nanti aku ceritakan dengan lebih detail lagi ye.kalau anda lihat di atas sana,satu new tab telah pun ditambah.page “Jom Sihat Bersama Herbalife”.nanti aku edit ye.

that’s all.peace be upon you.

JOM SIHAT BERSAMA HERBALIFE.

ada exam senanye esok,tapi to keep things from falling out of mind,better write it down rite.

Tuesday, May 3, 2011

kiriman pantas #3

like usual,several points to be made:

#1 tomorrow is a BIIIIGGG!!! day.I have two papers tomorrow.in the morning 9am,Constitutional Law II and in the noon 2pm,Islamic Constitutional and Administrative Law.and currently,trying to finish everything in one night.

#2 I went to Maxis Centre today.to pay bills for broadband.unpaid for almost three months I think.total??RM295.I went there with RM200 only so that’s the amount paid.there was a man arguing with the PIC there.I heard the man already paid the bills but the online database says differently.that makes me aware about the disadvantages of having everything digitalized.once the system is broken,we are doomed.it happened to me once during my Tamhidi.I paid the fees but in the record wasn’t there.I have to pay it again and I did.bad luck for me.

#3 I downloaded a very nice ebook “The Very Best of ProductiveMuslim”.I haven’t compeleted reading it yet but my first flip through suggests,it is very informative,motivative and leads us to be productive.I’ll make a review of it I’allah but let me finish it forst okay.

#4 from TheSun Online.Osama bin Laden is dead??I am not sure to believe it or not.seriously,his death is so mysterious and doubtful.Obama said,his body is buried in the OCEAN instead of the earth.the reason,no place to bury a terrorist.what is this.this is nonsense.I did watch the video of Obama proudly announces the death.sounds like the Uncle Sam is trying to hid something.why the operation is not world-widely announced as they usually do?why the team invlovled is not disclosed as they usually do?and why the picture of Osama looks like a photoshopped one?his face was terribly injured but the teeth is untouched.one more,Obama said pakistan was cooperating with Uncle Sam but on the other side,pakistan denies it.if you ask me,my answer would be,this a another trick by the greatest conman in planet earth.

#5 last but not least.it is raining in the evening.

chop!!!I’ve with me a very nice song.called “Kasih Tak Bersyarat" by Azhari NSH.here goes the lyric of it.

Jauh telah langkahku jelajah
Dakapmu lama yang kurindu
Luas sudah kulihat dunia
Senyum mu ukiran terindah

Tiap perilaku dan budimu
Tiap airmata tumpah darah
Menjadi perlambangan sejati
Kasih tak bersyarat

Ibu redup matamu
Memayungi bahagiaku
HAnya di tapak kakimu
Terletaknya syurga buatku

and it’s video.very nice lah.the song I mean.

 

“just because it’s sung doen’t make it a song” but this is a real song.

Saturday, April 30, 2011

mind clearing!!!

ada beberapa perkara yang bermain di fikiran sekarang ni.dah serabut sikit dah.jadi apa lagi.bloglah jadi mangsa.nak listkanlah apa yang bersarang ni.

#1 exam dah mula.beberapa subjek dah lepas dah.ada lagi lebih kurang 5 paper lagi.secara total,9 subjek untuk sem ni.the main problem I face for my exam now,besides in term of preparation, it is TIME MANAGEMENT.hai.happened in two exam.my tort and contract.I didn’t answer two questions in tort, and a question in contract.I lost 18 marks for free.so frustrating.but,I learned.we have 4 questions to be answered in 3hours.I must spend only 45 minutes per question.sounds crazy but I need to.I cannot take any free losing of marks anymore.

#2 after exam,it will be the longest holiday ever.4 months.changes of government’s policy,I heard.anyway,I have been planning to work in that 4 months.to pay for my NCL,to get myself a new phone etc..etc.but,I don’t think I have enough time to work.I registerd myself in Kursus Asas Keusahawanan Siswa.it is an annual program.aims to expose the students to the world of BUSINESS.how to make money lah.it is from 18 to 26th May.then,I will be participating in Lawasia.this is something I don’t ever expect.I got a SMS from Dr Sarina telling me,I am a reserved mooter.what??em.at first,I was reluctant for two reasons.first,I need to spend the whole June and July in Usim for the preparation..etc..etc.second,I cannot go to work.I cannot make money.my plan is ruined.again,so frustrating.but,I got the solution.I will be working in Desa Jati,in office for rm15 per day.and I plan to focus in our lens business and planning to do more business.husiyh.hopefully I can make it.I’allah.

#3 now,it has nothing to do with previous notes.kalau tengok di tv,akhbar,youtube,FB,blogs etc..etc..kecoh pasal skandal seks anwar ibrahim.bermula dari si saiful bukhari sampailah sekarang ni video seks.huisyh.jujurnya…aku MUAL,GELI,JELIK dan berbagai lagi lah.sudah-sudahlah tu.cuba fikirkan kejap eh.Rasul kita Muhammad s.a.w begitu reluctant untuk dengar atau mensabitkan seseorang itu dengan zina.pernah kan kita dengar?tapi sekarang,kita begitu bersemangat untuk mensabitkan seseorang dengan zina.sampai sanggup sumpah laknat.fussh.dahsyat.pokok pangkal,kembali lah kepada ISLAM.macam ada ust ni cakap,jadi MUSLIM FULLTIME.okay fullstop.

I think,this is all.mintak-mintak berkuranglah serabut ni.nanti ada masa,update lagi.

Thursday, April 14, 2011

I felt it~

“kekosongan jiwa.kehilangan ketenangan.mungkin telah jauh aku tinggalkan Tuhan sehingga terasa seakan Tuhan meninggalkan diriku walau hakikatnya Tuhan sentiasa bersama menanti pulangnya hamba ke pangkuan.”

I felt it~

Friday, April 8, 2011

major reconstruction~

hello viewers.

I am very pleased to welcome you to the newest version of kopektaugeh.blogspot.com.

for those who have visited this site before,I’m sure that you would notice several changes that I made to this site.

let us now go through the process of this major reconstruction.

#1 the renamation.

previously,it was named as “kopektaugeh”.interesting isn’t it?some of my friends even laughed with their weird face when they heard this name.I wasn’t angry or depressed at all.that was my intention actually.to get attention.basically,people tends to remember weird things,am I right?but lately,I had a second thought.if I were to use this site for formal purposes,the “kopektaugeh” stuff is not very appropriate I assume.plus,it is not that funny and attractive anymore.even my friend said to me “wei,the word “kopek” is not so good la.quite offensive ma”.I asked why,he said,”double-meaning bro”.okey.I got you.and the rest is history.

so now,the name is “BELOG KHAIRI IBRAHIM”.I decided to use my name.obviously,this belongs to me and me only.inspired by the “exclusivity”.but,the “kopektaugeh” remains in the url.I haven’t decided to change it yet.

#2 the new template.

okay.let’s talk about the template.it is still quite similar with the old one.the basic color is still white.the simplicity is there,no heavy-loaded gadget etc..etc.it is hard for me to design this site actually.strictly-speaking I am not an artistic person.better don’t ask me to design anything okay.it would be disastorous.so,after browsing throgh allblogtools.com,btemplate.com etc..etc..I unfortunately, found nothing.no template that really make me feel “yes,this is it”.I log in blogger.com and use it template design.and finally, THIS IS IT.simple.I like.hehe.but basically,some of my gadgets gone e.g chatbox and followers.I did add the followers gadget.the shoutmix?maybe later.

#3 the new tagline.

if you go to the top of this site,beneath the name,you’ll see “woory ends when faith begins”.that is the newest tagline.previously,I did use “ada palsapahnya”.but I change it to a more kinda motivational one.actually, the phrase I took it from a song by Sami Yusuf “worry ends”.it is a very nice song.it taught us the most valuable lesson.”WORRY ENDS WHEN FAITH BEGINS”. faith or belief is so important.to accomplish whatever we want,faith is what we need.here,I’ll put the clip of the song.do enjoy it ya.

I think that’s it about the major reconstruction of this site.

I do pray ALLAH will bless me with ideas to update this blog.

I do already have a lot of things in my head and am looking forward to share them in this site.

I’allah.

Wednesday, March 23, 2011

standing alone

some people says,you need others n this life.in certain instances,I cant but agree.yeah.we do need others.we need helps so on and so forth.

but

in other certain instances,I don’t believe in this anymore.why?once we start depending too much on that “others”,we are losing ourselves piece by piece.

HE is the only one we need.HE is the only one who will be with us in the time we need support the most.only HIM.

Tuesday, March 15, 2011

berdebar la pulak..

kenapa pulak ni?apahal pulak nak berdebar berdebar ni?adohai~

sebenarnya,it has nothing to do with me pun.nothing makes me feel that way.to be exact,it’s my junior.from SBPI Jempol.

yeah.they are all now,I assume, very nervous.their world seems to be upside down.they lose their calm and peace.their heart beats non-stop(of course man.if it stop,they’ll be dead.),even makan tak kenyang.tidur tak lena.mandi tak basah…bla..bla..bla..and..bla…and anything that can picture how they are right now.a horrifying fact is haunting them to death.haha.very dramatic,no?

haha.I made up the story actually.just to add some spices inside.anyway,the real story is,yes,they are haunted by something.something I had experienced years ago.2007 I think.

it is SPM.or Sijil Pelajaran Malaysia.the result will be out in 23rd March.next week.you can see in Facebook,their status updates tell the story.words like “cuak lah”..”aahh..takutnya..”..”berdebarlah” have been used the most.fuuhh..dahsat.

it’s normal to feel that way.it shows you are concerned about your future.although it is not 100% true but yet,it is true.at least 97%.because,through experiences and observations,there are some SPM candidates don’t even care about their results.”yeah,what is with SPM?even if I fail,how can it affects me?”

and some feel the excitement of knowing the result because his/her parents promise him something.an IPAD for instance if he get straight As.

and some,have the highest rate of “cuak”ness and “gelisah”ness.”kalau aku fail ni,mati aku wei.tak dapat lah aku masuk U.camne nak jadi doktor.camne nak kawen dengan anak raja.mak bapak aku mesti tak suka.alaa.macam mana ni.”

here I want to share.how you can relax and feel no worry about your SPM.

FIRST: pray 5 times a day.don’t ever try not to pray okay.

SECOND:ask ALLAH whatever you want to ask.a good result.don’t forget to ask for strength while taking your result.ask HIM to make you strong if the result is destined to be not a good one.bro and sis,HE knows the best.ask HIM okay.

THIRD:read QURAN.yeah.it is the truth,undeniable truth that QURAN makes it readers feel calm.feel comfort.feel nice.

FOURTH:this is for me,the most essential part.HAVE FAITH.what does it mean?it means BELIEVE.BELIEVE that you had done your best.BELIEVE that what is yours will be yours.BELIEVE ALLAH knows the best.so,the keyword is HAVE FAITH.WORRY ends when FAITH begins.

that’s it.these four things are my recommendations.try it out.it works for me.

finally,I wish to all of you the best of luck.share your result with me okay.haha.you are,truly,better than me.my result?it is and always is a secret.haha.

Sunday, March 13, 2011

FIGHTING VIRUS!!!!

salam.

hari ni,nak bisnes sikit lah.hehe

korang semua mesti ada laptop kan?dan for sure korang semua sangatlah menyayangi laptop korang tu kan?

one of the most common problem happens to laptops or notebook is VIRUS.yeah.for sure all of you already knew about this right.and I am sure you guys know what a virus is capable to do to your beloved and preciouse laptops don’t you?

well,to prevent that virus form attackin your laptop is installing an antivirus into your laptop.and I know,most of us choose to install the free version as it is undoubtly FREE and COST YOU NOTHING.

I tell you what.yeah.it does work in protecting your laptop.but as it is free,so it will give you,a service that a free stuff would give.

u got me right??

it is not enough (or what one of my “friends” always says),it is not sufficient.but I get it.it is about money.out there,if you go to lowyat for instances,you will discover,one antivirus would costs you almost RM100.wth???

you are students.so am I.we love cheap things don’t we?haha.student’s nature.

so today,I am giving you an OFFER!!!

Kapersky AntiVirus and Internet Security 2011.

Kaspersky AntiVirus 2011 for 1 PC:RM25

kaspersky AntiVirus 2011 for 3 PC:RM40

Kaspersky Internet Security 2011 for 1 PC:RM35

Kaspersky Internet Security for 3 PC:RM50

interesting isn’t it?

so,GRAB ONE NOW!!!!!

EMAIL:khairi.sc@gmail.com

or

call/sms me:0136510560

*it is a legal copy not cracked.

Monday, February 28, 2011

pemilihan SLC

salam to all.

hari ini,aku nak kongsi sesuatu.semua tahu kan,musim pilihan raya kampus dah pun berakhir.keputusan PRK pun dah tersebar luas.di USIM,tahniah lah diucapkan kepada Ibrahim,Izzati,Izzat dan lain2 lah.aku tak berapa nak ingat sangat mereka2 yang lain tu.sorry sangat2.apa-apa pun,di sebalik PRK yang sangatlah kontroversi nih,aku harapkan,segala amanah yang diberi,segala janji manis yang ditaburi,tunaikanlah dengan sebaiknya.BIAR PECAH GELAS,JANGAN PECAH AMANAH okey.

nak dijadikan cerita yang aku nak kongsi,rupanya,ada lagi satu pilhan raya kat USIM.pertama kali dalam sejarah lah katanya.pemilihan untuk SYariah Law CLub (SLC).SLC ni,satu kelab yang peranannya lebih kurang macam MPP jugak.cuma skopnya lebih kecil iaitu dalam lingkungan Fakulti Syariah Undang-undang.

selalunya,pemilihan dibuat dalam Annual General Meeting (AGM).cam pilih ketua kelas lah dulu2.A mencadang,B menyokong dan C-Z mengundi secara “angkat tangan”.satu kaedah yang sangat efisyen dan cepat.

tpi sekarang,telah diubah style pemilihan dari “angkat tangan” kepada “persis pilihan raya”.bermula dari pemilihan calon,penamaan calon sampailah ke hari pengundian.Rabu ni lah hari pengundian.jadi kepada pelajar FSU,silalah mengundi ye.

apa yang aku nak sangat cerita ni,aku terlibat sama dalam pemilihan kali ni.sebagai apa?sudah tentu bukan AJK.apatah lagi AJK MAKANAN.

aku jadi calon kot.terpampang luas poster (atau lebih tepat,potongan kertas A4) gambar muka aku.ish3.aku calon NO.8.bertanding untuk kerusi majlis tertinggi.(hui.macam dahsyat kan bunyiknye).nak upload gambar,takdelah pulak aku snap tadi.takpe.maybe later k.secara kesulurahn,ada 27 calon yang akan bertanding.10 untuk majlis tertinggi dan selebihnya untuk exco.ni semua untuk merealisasikan “a new SLC”.(tang mana yang nak jadi “new” tu,aku pun konfius).

sebenarnya,saja je aku mendaftarkan diri untuk bertanding kali ni.yelah,nak bertanding MPP hari tu,dengan sengaja aku melepaskan peluang.tak layak rasanya untuk kerusi MPP.maybe SLC is a kickstart kot.i’allah.(huhu.berlagak2).

saya bertanding bukan untuk nama.saya bertanding bukan untuk glamour.saya bertanding untuk anda.hasrat saya untuk menolong.hasrat saya untuk membantu.andai diri ini diberi kepercayaan untuk menggalas tanggungjawab ni,akan ku pikul dengan sepenuh rela.seluruh tenaga.undilah saya kerana saya mampu menggoncang dunia.undilah saya tuan-tuan.undilah saya.saya jamin,sapa sokong saya,masuk syurga tuan-tuan”

ok3.fullstop2.what the?the last sentence is wrong man.totally,undoubtly wrong man.nak berkempen pun beragaklah.

ish3.bila ditawarkan kuasa dan glamour,kadang-kadang dosa pahala pun dah tak kenal.dok main dalam kepala hotak,macam mana nak kekal glamour.manusia2.ooppss.bertazkirah pulak dah.okey.fullstop.

kalaulah aku menang dalam pemilihan kali ni,andailah aku terpilih untuk jawatan2 yang tersedia,aku harap,aku diberikan kekuatan untuk menggalasnya.yelah.cakap senanglah kan.bab bercakap,semua orang boleh buat.tapi bab bekerja,aku tak yakin sangatlah semua boleh.dan sebab nilah,banyak pemimpin yang korup.dan akhirnya,nerakalah wei tempat kita.YA ALLAH.LINDUNGILAH KAMI DARI AZAB NERAKA.

penyudahnya,mari kita sama-sama nantikan kesudahannya k.

*berdebar-debar lah pulak.YA ALLAH.BANTULAH AKU DALAM MENJAUHKAN DIRI DARI RIAK,PECAH AMANAH DAN SIFAT TAkABBUR.

Wednesday, February 9, 2011

Kiriman Pantas #2

hi there

hui.kopektaugeh agak kecapekan (orang Melayu kata: kepenatan).baru pulang dari suatu tempat yang agak jauh.eh,jauh sangat ke.tak lah berapa jauh sangat.exactly not the Kingdom of Far Far Away.haha.thanks for bro Z n sis N for lending me a car.hehe.May Allah bless u both.

ok2.hari ni jugak,kopektaugeh telah ditugaskan untuk membuat something yang kopektaugeh sendiri tak berapa reti nak buat.A WEBSITE for our project.what??? A WEBSITE??? (cool2.tenang2.rilek2.tak membawa maut pun kan.)the idea is to make a database-concept website.aiming to replace MyLMS.haha.i’allah..

masalahnya,kopektaugeh tak berapa nak reti wat mende alah ni.tapi rasanya,it is not that hard kan.boleh je lah.redah jeerrr.haha.so far,tengah dalam process brainstorming and developing ideas.

dan kopektaugeh sendiri pun tengah dok pening godek2 internet.”how to make a website?”.dan terjumpalah beberapa website dan e-book.boleh lah kot.hehe.doa2 lah menjadi.

ok lah.tu je nak tulis.pen off~

p/s:kalau ada sesape yang come across my blog and read this,if you have anything to help me in my website project,do enlighten me how ok.hehe.thanks from kopektaugeh.

Tuesday, February 8, 2011

kiriman pantas#1

hello there.

kopektaugeh in the house!!! hahaha.

ok2.straight to the point.this is a “KIRIMAN PANTAS'” or a quick post (i am not quite sure bout the term but WHO CARES!!).and the post is short and simple.tepat dan padat lah lebih kurang ye.

i came across a video on YOUTUBE and find it very interesting.would like to keep it in this “online-storage” i.e. blog kopektaugeh ni lah.for those who interested,please enjoy and gain something beneficial from it okeyh.

it is about benefit of waking up early and performing solat fajar.

p/s:ingatan untuk kopektaugeh ni.very the “mencucuk-cucuk dan merobek-robek my heart”.astaghfirullah.

Friday, February 4, 2011

isu MESIR

salam.

semua orang tahu tentang apa yang terjadi kat Mesir sekarang ni.tiap kali berita tak kira lah TV3 ke,Bernama ke,Astro Awani ke,Berita Harian, Metro Kosmo dan sebagainya,mesti pasal Mesir dilambung ombak manusia menentang kepimpinan  Hosni Mubarak.

krisis_mesir1

dan umum mengetahui,kerajaan Malaysia sedang bertungkus lumus menjalankan proses evacuation rakyat dari Mesir ke Jeddah menggunakan pesawat TUDM,MAS dan AirAsia.dan ada jugak yang dibawa pulang ke Malaysia kalau tak silap lah.boleh rujuk akhbar ye.

kopektaugeh berdoa agar segala urusan dipermudahkan.dan moga takde lah benda-benda yang tak diingini berlaku.ramai jugak kawan kopektaugeh yang ada kat sana.setakat nie,semua tengah menunggu lah giliran untuk dibawa pulang ke Malaysia.segala puji bagi ALLAH yang memudahkan urusan.

kepada mereka,bersabar lah.ini semua dugaan.yang untungnya,bila dah besar,dah berkeluarga,beranak-pinak,bercucu-cicit,boleh cerita balik.”Atuk lu masa belajar,ado lah sokali nie,kono balik Meleshia balik.sal koadaan tak solamat.orang putih kobar,not conducive and life threatening (tersembur mouth water cakap omputih).”

HAHAHA.teringat kat AMIN.apalah khabar kamu disana?

yang kopektaugeh polik eh kek sini ha,ada lah jugak timbul macam-macam isu.kalau tengok Buletin Utama TV3,ada yang kata perbelanjaan proses evakuasi tu,mak bapak pelajar yang kene tanggung.ada gak yang kata,ada unsur-unsur diskriminasi kenegerian berlaku.”ekau orang mano.den nak bawak budak noghori jo ni.budak kelantan,tunggu flight sok pagi yo.”.mungkin lah sebegini situasinya.haha.

dan kalau tengok di Facebook,lagilah.mengancam.menyenakkan dada.mensesakkan nafas.pasal SI DACING bacul lah sebab nanti mereka yang dibawa balik ni akan pangkah SI BULAN dalam PRU nanti.kopektaugeh bila baca statement ni,tergolek-golek gelak dalam bilik.entah dari mana dapat berita.Melodi ke?HAHAHA.

Web

hai.entah la.kopektaugeh sebenarnya,malas nak melayan benda-benda macam nih.makin dilayan makin menggila.kalau dalam FB tu je,bersepah perdebatan tidak berasas.bincang isu Mesir,tiba-tiba nama SI DACING dan SI BULAN disebut-sebut.

cubalah kita limitkan skop politik tu.politic is not our life but only a part of it.if we let our political views dictate everything we see,it gives us nothing.it clouds our views.it widens the fight against each other.it is totally embarrassing man.

malu

EGYPT is a humanitarian issue.Malaysia is doing at its best and fullest capacity in protecting the Malaysian.this is the only issue we need to see,we need to observe.

ehm,having said that,i think it is enough and kopektaugeh is praying for the best to all Muslims and mankind as a whole.

p/s:kopektaugeh is stressing on what involves Malaysia i.e. the evacuation process.not the riot and demonstration in EGYPT.

Thursday, February 3, 2011

Apa lah yang ada dengan taugeh?

salam

May it pleases all readers.

ha,ni post pertama aku dalam my newest blog “kopek taugeh” ni.sememangnya agak pelik sikit nama blog aku nih.kenapa kopek taugeh?kenapa taugeh?apa lah yang menarik sangat dengan taugeh nih ye?

aku pun konfius gak.bukan nye ape.asalnya,nak letak nama “sejukan cecair”.yelah,bersempena nama kekasih gelap ku,cik NCL 22** yang baru diangkut 2 bulan yang lalu.entah macam mana,terpikir pulak nama yang baru nie.

nak dijadikan cerita,hari ni lah,aku tengah duk lepak-lepak seorang diri.duk termenung.tengok blog sana,blog sini,blog sana-sini.usha line untuk kembangkan bisnes.hehe.baru nak berjinak-jinak dalam bisnes ni.

ok2.tibe-tibe,mak memanggil.”keri,turun kopek taugeh!!”.dengar je perkataan “kopek taugeh”,hui terasa malasnya.terbayang di hadapan ku,satu plastik taugeh menanti untuk dikopek.mak masak mee kari hari nie.kak mus yang mintak.hehe.

takpe2.sambung cerita.aku pun turun.basuh tangan.duduk dan memulakan kopekan taugeh.

BISMILLAH…

all of sudden,i got an idea.”LIGHT BULB”.apa kata andainya,blog terbaru aku ni,aku letak nama “kopek taugeh”.huhu.cam menarik kan.entah la.aku ni bukan jenis yang suka berfalsafah sangat.tak suka sastera sangat.”kopek taugeh” cam otai je.terasa bebas pulak.haha.

jadi,aku segera menyempurnakan tugasan mengopek taugeh.terus naik ke bilik lalu menukar nama “sejukan cecair” ke “kopek taugeh”.haha.

itulah sejarah nama blog “kopek taugeh”.jangan risau.blog ni tidak akan dipenuhi dengan taugeh aja.sayuran lain tidak dilupakan.hehe

jadi,APA LAH YANG ADA DENGAN TAUGEH?

300px-Tauge

takde ape pun.tapi TAUGEH sodap dimakan.hehe.

Wednesday, February 2, 2011

thank GOD

May it please the readers.

finally, thank God I have successfully made the newest edition of my blog.on Wednesday 2nd of February 2011.
hope it worth something.

this was me.